Posts Tagged ‘Media’

police report over video clip by Namewee

October 2nd, 2011
|  Subscribe in a reader | Subscribe to by Email

I’m sure you have read about newspaper article condeming the rapper Namewee’s movie due to his earlier activities. In turn the rapper, in his usual obscenity implied style, made a video hitting back at the newspaper.  The paper took offence and made a police report. The reason cited:

  • “abuse of multimedia facilities” to disparage Utusan’s image
  • “extreme accusations” against Fauziah for her article ‘Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee’ (Not Nasi Lemak 2.0, the problem is Namewee),
  • “negative” public comments against the newspaper and the journalist.
  • seen as (trying to) lowering the dignity of the journalist and Utusan Malaysia as racists, stupid, pulling down the image of the company, and containing extreme accusations and containing profanities,”

I guess the same can be said of articles in the newspaper. Now that they got what the deserved, these people go and make police report.

Anyway, are the above reasons valid enough to be investigated by police? If feel hurt, the paper or the individual can sue him la. Or complain to MCMC or Youtube.

Note: the video has been taken private.

The editorial department of Umno-owned Utusan Malaysia has lodged two police reports against rapper-film maker Namewee over his tirade against the newspaper and its journalist Fauziah Arof following their criticisms of his latest movie ‘Nasi Lemak 2.0’.

According to an Utusan report dated Oct 1, the reports follow what it said were Namewee’s “abuse of multimedia facilities” to disparage Utusan’s image and “extreme accusations” against Fauziah for her article ‘Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee’ (Not Nasi Lemak 2.0, the problem is Namewee), was appeared on Sept 21.

Fauziah had written that that although many had given the thumbs-up to Namewee’s latest offering, she is not interested in watching it even if she were offered a free movie ticket.

She then recounted several video clips made by Namewee, which she said had offended many people and insulted Muslims in the country, including the controversial Negarakuku.

Namewee, whose real name is Wee Meng Chee, had in turn blasted Utusan and Fuziah in his video in which he spews a liberal dose of profanity amidst colloquial Malay.

He also argued that all the songs composed by him are patriotic in nature and that Fauziah’s accusations to the contrary may stem from her inability to understand the lyrics.

Namewee then raps the ‘brainless’ Fauziah for writing her article without watching his movie first.

According to Utusan’s legal advisor Mohd Jefri Daman, Namewee’s video measuring 2:43 minutes also contains “negative” public comments against the newspaper and the journalist. 

“Namewee’s action is seen as (trying to) lowering the dignity of the journalist and Utusan Malaysia as racists, stupid, pulling down the image of the company, and containing extreme accusations and containing profanities,” Mohd Jefri was quoted as saying in Utusan Malaysia.


Why black out misleading and incorrect text?

July 19th, 2011
|  Subscribe in a reader | Subscribe to by Email

I always thought that if a publication contained misleading or wrong information, you can ask the publisher to print a correction/apology or sue the publisher later.

So, I’m a bit confused with the article below. First it says the authorities blacked out certain text, then it says the authorities contacted the publisher to black out the texts. Which is correct?

Maybe The Star understood the statements wrongly? Maybe the Home Ministry should black out this article in tomorrow’s paper. Come to think of it, there are many misleading articles everywhere, starting from school text books to magazines, from newspaper ads to posters. Wonder if we have the man power to sift through all those materials and black out those misleading and incorrect texts. Maybe can introduce a KPI for this – number of reading materials vetted. Anyway, the issue is still under investigation, so one wonders, what revelation was obtained to decide that its misleading or incorrect? If the text were to be found correct in future, would the authorities be held responsible for tampering with truth or some other crime?

Anyway, this being the world of Internet, you can read the actual article here:

I’m not sure that readers of the Economist would be easily misled. We are not talking about school kids or illiterate rural folks. The readers can easily get the original copy from the Internet once they see the blacked out sections. It just piques the readers interest.  Not sure which genius thought of this idea in the first place.

The Home Ministry blacked out parts of The Economist’‘s article on the recent Bersih 2.0 rally for being incorrect and misleading.

Its Publications Control and Quranic Text Division secretary Abd Aziz Md Nor said the sentences contained incorrect statements and could mislead readers.

He said the decision to instruct the magazine’s publisher to black out the sentences was made after consulting the police.

“We went through the article and found the incorrect statements.

“Subsequently, we told the publisher to black out those sentences,” he said when contacted Tuesday.

Abd Aziz said they received the July 16 edition about a week before it went on sale for clearance, which, he added, was the normal procedure.

The article chronicles the July 9 rally, including the arrest of more than 1,600 people.


The blacked out texts were:

– ‘and one man died of a heart attack’, in the first paragraph. [so, how did the man die?]

– ‘The march itself was then banned, although the authorities offered Bersih a stadium to meet in – and then withdrew the offer’, in the second paragraph [wasn’t stadium mentioned?]

– ‘The heavy-handed police tactics have provoked a lot of anger; the government has conceded an official investigation into claims of police brutality. In one instance (caught on film), police seemed to fire tear gas and water cannon into a hospital where protesters were sheltering from a baton charge’, in the fourth paragraph. [not sure which part of this is wrong. the word used was “seemed” for the hospital part. Maybe its the word “heavy-handed”]

Maybe its a good time to revamp the said division. But then again, maybe those officers were just following orders. Just doing their jobs.

The Star says its poll on Bersih rally was manipulated

June 21st, 2011
|  Subscribe in a reader | Subscribe to by Email

After removing the poll noon today, The Star says:

On Monday evening, The Star Online put up a poll on the proposed Bersih 2.0 rally on July 9.

The poll asked respondents for their opinion: should it be cancelled, or should it be allowed to go on.

In less than a day, it drew more than a million responses which caused the team to suspect that the results were being manipulated. The Star Online polls attract an average of not more than 30,000 responses over several days.

Furthermore, the total number of unique visitors to The Star Online is about 400,000 per day, lending further credence to our suspicion that there was manipulation afoot.

This could be done in several ways, for example through scripted routines or “bots” that come in to a site to perform the same task over multiple repetitions. Indeed, an initial examination of our site logs showed about one million submissions to the poll page from just one IP address.

Therefore, acting upon the belief that the poll results were tainted, we made the decision to take it offline just before noon Tuesday.

We regret that our effort to give the public a voice has been tainted by this act.


That begets the question, why not safeguards for their polling mechanism? At the very least, they should have been alerted when the voting numbers crosses certain threshold so that the administrator can check the logs.


The Star Poll on Bersih goes missing

June 21st, 2011
|  Subscribe in a reader | Subscribe to by Email

Interesting indeed.  After I posted about the 1 million over votes in support of Bersih poll held by Star online, it seems the poll disappeared around noon, as per Malaysiakini report which also said that the votes in support reached 1.3 million. Readers can check the polls section  at and notice that the current poll is about RON95 ban for foreign registered cars.

[click to enlarge]


Does this mean:

a) The poll was tampered/manipulated and The Star closed it down?

b) The poll result is accurate but its not something that the newspaper wants to show?

c) The newspaper was “advised” to remove the poll due to national security or other reasons?

The ball is on The Star’s court.

Talk on Astro Vizhutugal 2011

April 9th, 2011
|  Subscribe in a reader | Subscribe to by Email

This is the 3rd year running that I got a chance to talk about post SPM/STPM options on Astro Vizhutugal (thanks to Ms Khrisna!). Was not feeling well with the sore throat, and didn’t manage to cover all the points I wanted to talk.

I talked about the study paths available, factors to consider in deciding the study path, the need for urgency, and that’s about it. Couldn’t cover scholarships and also counseling options.

The interview was done live on 28th April. Now only got time to blog it …sigh.

BTW, its in Tamil.